Wigilia firmowa – jak zorganizować udany event?

Wigilie firmowe należą do najważniejszych imprez organizowanych przez działy HR. Stanowią doskonałe okazje do spotkania się pracowników w szerszym gronie. Pozwalają nie tylko na miłe spędzanie czasu, ale również dają szansę na zapoznanie się pracowników, którzy na co dzień nie mają ze sobą styczności. Co ważne, wigilia firmowa umożliwia również odnowienie kontaktów pracowniczych. W dzisiejszym wpisie powiemy, jak zorganizować wigilię firmową, która będzie niezapomnianym przeżyciem dla twoich współpracowników.

Wigilia firmowa – jak przebiega?

Przebieg wigilii firmowych uzależniony jest od konkretnej wizji organizatora. Determinuje go nie tylko koncepcja wydarzenia, ale przede wszystkim oczekiwania pracowników oraz zwyczaje organizacyjne w danym przedsiębiorstwie. Atmosfera eventu będzie przede wszystkim uzależniona od relacji występujących między współpracownikami. Właściwie nie istnieje uniwersalna recepta na organizację udanej wigilii firmowej, a planowanie takiej imprezy zazwyczaj spędza organizatorom sen z powiek. W przypadku mniejszych firm w przyjęciu wigilijnym mogą brać udział wszyscy pracownicy. Jeśli jednak wigilia firmowa jest organizowana przez duży podmiot, zatrudniający wielu pracowników, najczęściej są to spotkania współpracowników z danego działu.

Dlaczego warto organizować wigilie firmowe?

Organizacja każdej imprezy integracyjnej dla pracowników przynosi firmie mnóstwo korzyści. Wigilia firmowa, a szczególnie okazja w niej do składania życzeń, pozwala na zacieśnianie więzi pomiędzy personelem i kadrą kierowniczą, a to skutkuje lepszą współpracą podczas wypełniania obowiązków zawodowych. Dobrze zintegrowany zespół pracowników jest w stanie doskonale poradzić sobie ze współdziałaniem na różnych poziomach funkcjonowania firmy. Wigilia firmowa to również wydarzenie, podczas którego można podsumować rok działalności firmy, podziękować personelowi i wręczać sobie prezenty. Oprócz tego wigilie firmowe mogą mieć także charakter wydarzeń promocyjnych, tak zwany event marketing. Firma może pochwalić się eventem na swojej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych, co pozwala budować jej pozytywny wizerunek w sieci.

Organizacja wigilii firmowej krok po kroku

Jak zorganizować wigilię firmową? Przygotowanie eventu integracyjnego nie jest łatwym przedsięwzięciem, więc należy go precyzyjnie dopracować. Po pierwsze taka impreza musi być planowana ze znacznym wyprzedzeniem. Niezwykle ważne jest w tym przypadku poinformowanie o terminie i miejscu firmowej kolacji wigilijnej z wyprzedzeniem. Umożliwi to pracownikom zaplanowanie swojego czasu wolnego. Pozostałe kluczowe czynniki wpływające na organizację wigilii firmowej zostały opisane poniżej.

Odpowiednio dobrane menu

Dania wigilijne powinny być skrupulatnie przemyślane. Nie może w nich jednak zabraknąć tradycyjnych potraw. W komponowaniu jadłospisu na firmowe spotkanie wigilijne należy uwzględnić potrzeby żywieniowe wszystkich uczestników. Na imprezie powinny się znaleźć opcje wegetariańskie, wegańskie, a także dania bezglutenowe. Niektóre firmy decydują się na gotowe menu wigilijne w formie, a inne korzystają z tzw. bufetu szwedzkiego.

Przestrzeń dla wszystkich

Wigilię firmową powinno się zorganizować w lokalizacji, która bez problemu pomieści wszystkich uczestników. Zamawianie cateringu do miejsca pracy nie jest najlepszym rozwiązaniem – lepiej zorganizować przyjęcie w lokalu. To znaczne udogodnienie, jeśli chodzi o obsługę wydarzenia.

Prezenty i dobra zabawa

Sposób organizacji wigilii firmowej ma istotny wpływ na poziom integracji zespołu. Warto zatem zadbać o odpowiednią oprawę wydarzenia. W tym wypadku nie może zabraknąć upominków dla pracowników. Warto podkreślić, że coraz częściej wigilie firmowe mają charakter imprez tematycznych, które nie tylko determinują wystrój lokalizacji, ale również wpływają na ubiór gości.

Wigilia firmowa w hotelu

Wielu pracodawców decyduje się na organizację wigilii firmowej w hotelu. Opcja ta wydaje się korzystna z tego względu, że zapewnia profesjonalną obsługę, znakomitą atmosferę i komfortowe warunki sprzyjające integracji zespołu. Pracodawca powinien wybrać miejsce na firmową wigilię, które nie tyle gwarantuje starannie przygotowane menu, ile uwzględnia opcje wegetariańskie, wegańskie czy bezglutenowe. Ponadto warto zdecydować się na hotel w wygodnej lokalizacji oraz z większym parkingiem, ponieważ ułatwi pracownikom dojazd. Profesjonalnie zorganizowana wigilia zakładowa zapewnia też szereg innych korzyści. Zmniejsza ryzyko wystąpienia problemów logistycznych, daje możliwość wybrania atrakcji bądź muzyki na żywo, jak również nie wymaga od pracodawców konieczności sprzątania po wydarzeniu we własnym zakresie.

Spotkanie świąteczne w restauracji

Organizacja wigilii firmowej w restauracji również zapewnia szereg korzyści. Przede wszystkim, restauracje oferują różnorodne i starannie skomponowane menu, które uwzględnia zarówno tradycyjne potrawy, jak i opcje dostosowane do różnych potrzeb dietetycznych. Takie spotkanie wigilijne firmowe jest atrakcyjnym rozwiązaniem dla mniejszych firm lub zespołów. Na taką opcję najchętniej decydują się pracodawcy dążący do uzyskania mniej formalnej, ale równie wyjątkowej atmosfery na świętowanie. Organizacja wigilii firmowej w restauracji staje się także wygodnym rozwiązaniem z tego względu, że odciąża ich od obowiązków związanych z przygotowaniem oraz obsługą wydarzenia.

Organizacja wigilii służbowej z firmą eventową

Obecnie pracodawcy coraz częściej decydują się na korzystanie z pomocy doświadczonych firm organizujących eventy. Dzięki doświadczeniu potrafią one ze szczegółami zaplanować wydarzenie, spełniając oczekiwania uczestników. Organizując wigilie firmowe, firmy eventowe zajmują się wyborem odpowiedniej lokalizacji, ustalaniem menu dostosowanego do różnych potrzeb, a także dopasowywaniem atrakcji. Powierzenie zaplanowania i realizacji wydarzenia specjalistom pozwala pracodawcom skupić się na integracji pracowników lub celach biznesowych, niwelując ich obawę o sprawny i bezstresowy przebieg.

Jakie korzyści daje wybór firmy do organizacji wigilii?

Wigilijna kolacja firmowa organizowana przez firmę eventową pozwala na oszczędność czasu i optymalizację kosztów. Zamiast poświęcać długie godziny na planowanie, koordynowanie dostawców czy wybieranie odpowiedniej lokalizacji, pracodawcy mogą skupić się na aspektach biznesowych. Specjaliści organizujący wigilie firmowe w większości znają sprawdzone miejsca do realizacji konkretnych typów wydarzeń bądź wyszukują sale mieszczące określoną liczbę osób. Dodatkowo mają podpisane kontrakty z dostawcami wypożyczającymi atrakcje dla pracowników. W rezultacie profesjonalnie zorganizowane spotkanie wigilijne w firmie pozwala pracodawcom na uzyskanie korzystniejszych cen za wszelakie urozmaicenia, umożliwiając zachowanie pełnej kontrolę nad budżetem.