Wigilie firmowe należą do najważniejszych imprez organizowanych przez działy HR. Stanowią doskonałe okazje do spotkania się pracowników w szerszym gronie. Pozwalają nie tylko na miłe spędzanie czasu, ale również dają szansę na zapoznanie się pracowników, którzy na co dzień nie mają ze sobą styczności. Co ważne, wigilia firmowa umożliwia ponadto odnowienie kontaktów pracowniczych. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak zorganizować wigilie firmową, która będzie niezapomnianym przeżyciem dla twoich współpracowników.
Spis treści:
Wigilia firmowa – jak przebiega?
Przebieg wigilii firmowych uzależniony jest od konkretnej wizji organizatora. Determinuje go nie tylko koncepcja wydarzenia, ale przede wszystkim oczekiwania pracowników oraz zwyczaje organizacyjne w danym przedsiębiorstwie. Atmosfera eventu będzie przede wszystkim uzależniona od relacji występujących między współpracownikami. Właściwie nie istnieje uniwersalna recepta na organizację udanej wigilii firmowej, a planowanie takiej imprezy zazwyczaj spędza organizatorom sen z powiek. W przypadku mniejszych firm w przyjęciu wigilijnym mogą brać udział wszyscy pracownicy. Jeśli jednak wigilia firmowa jest organizowana przez duży podmiot, zatrudniający wielu pracowników, najczęściej są to spotkania współpracowników z danego działu.
Dlaczego warto organizować wigilie firmowe?
Organizacja każdej imprezy integracyjnej dla pracowników przynosi firmie mnóstwo korzyści. Wigilia firmowa, a szczególnie okazja do składania życzeń, pozwala na zacieśnianie się więzi pomiędzy personelem i kadrą kierowniczą, a to skutkuje lepszą współpracą podczas wypełniania obowiązków zawodowych. Dobrze zintegrowany zespół pracowników jest w stanie doskonale poradzić sobie ze współdziałaniem na różnych poziomach funkcjonowania firmy. Wigilia firmowa to również wydarzenie, podczas którego można podsumować rok działalności firmy, podziękować personelowi i wręczać sobie prezenty. Oprócz tego wigilie firmowe mogą mieć także charakter wydarzeń promocyjnych, tak zwany event marketing. Firma może pochwalić się eventem na swojej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych, co pozwala budować jej pozytywny wizerunek w sieci.
Organizacja wigilii firmowej krok po kroku
Jak zorganizować wigilie firmową? Wbrew pozorom organizacja takiego eventu integracyjnego nie jest łatwym przedsięwzięciem i należy ją precyzyjnie dopracować. Po pierwsze taka impreza musi być planowana ze znacznym wyprzedzeniem. Niezwykle ważne jest w tym przypadku poinformowanie o terminie i miejscu imprezy z wyprzedzeniem, aby pracownicy mogli zaplanować swój czas wolny. Pozostałe kluczowe czynniki wpływające na organizację wigilii firmowej zostały opisane poniżej.
Dania wigilijne powinny być skrupulatnie przemyślane, ale nie może w nich zabraknąć tradycyjnych potraw. W komponowaniu jadłospisu należy uwzględnić potrzeby żywieniowe wszystkich uczestników. Niektóre firmy decydują się na gotowe menu wigilijne w formie, a inne korzystają z tzw. bufetu szwedzkiego.
Przestrzeń dla wszystkich
Wigilię firmową powinno się zorganizować w lokalizacji, która bez problemu pomieści wszystkich uczestników. Zamawianie cateringu do miejsca pracy nie jest najlepszym rozwiązaniem – lepiej zorganizować przyjęcie w lokalu. To znaczne udogodnienie, jeśli chodzi o obsługę wydarzenia.
Prezenty i dobra zabawa
Sposób organizacji wigilii firmowej ma istotny wpływ na poziom integracji zespołu. Warto zatem zadbać o odpowiednią oprawę wydarzenia. W tym wypadku nie może zabraknąć upominków dla pracowników. Warto podkreślić, że coraz częściej wigilie firmowe mają charakter imprez tematycznych, które nie tylko determinują wystrój lokalizacji, ale również wpływają na ubiór gości.